Deklaracja dostępności
Miejski Zarząd Dróg zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do podmiotowej strony Biuletynu Informacji Publicznej: BIP - Miejski Zarząd Dróg.
Data publikacji strony internetowej: 2018-05-07.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-06-20.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z USTAWĄ
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
część plików nie jest dostępnych cyfrowo
serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie przygotowanych dokumentów tekstowych i mogą nie posiadać dobrze zaznaczonej logicznej struktury
brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów
Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-30.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Miejski Zarząd Dróg.
Dodatkowe informacje oraz spis skrótów klawiaturowych
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Podmiotowa strona BIP została zaprojektowana tak, aby jak największa liczba użytkowników mogła z niej swobodnie korzystać używając różnych systemów operacyjnych i różnych przeglądarek. Dla osób słabowidzących przeznaczona jest wersja tekstowa oraz wersja o zwiększonym kontraście. Możliwa jest też zmiana wielkości czcionki tekstu w opublikowanych artykułach.
Oprócz myszki po witrynie można się poruszać za pomocą klawiatury. Klawisz "TAB" przesunie fokus do każdej z opcji nawigacji lub linków na ekranie. Kombinacja klawiszy Shift+TAB cofnie fokus na poprzedni element nawigacji. Naciskając Enter nastąpi przejście do zaznaczonego odnośnika. Używając strzałek "w dół" i "w górę" można przewijać stronę.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o informację. Osobą odpowiedzialną jest Marcin Wieruchowski. Kontakt: biuro@mzd.osw.pl, tel. 627352576. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Za rozpatrywanie uwag i wniosków dotyczących dostępności cyfrowej BIP - Miejski Zarząd Dróg odpowiada Marcin Wieruchowski, biuro@mzd.osw.pl, tel.627352576.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich (Link otwierany w nowym oknie)
Dostępność architektoniczna
Miejski Zarząd Dróg prowadzi działalność i obsługę mieszkańca pod adresem Zamenhofa 2b w Ostrowie Wielkopoldskim oraz w Biurze Strefy Płatnego Parkowania przy ulicy Wolności 3 w Ostrowie Wielkopolskim.
Wejsćie do budynku MZD przy ulicy Zamenhofa 2b znajduje się od strony ulicy Zamenhofa , wejście znajduje się na parterze jednak biura znajdują się na piętrze . Dostęp odbywa się jedynie poprzez schody , budynek nie jest wyposażony w windę ani inne urządzenia ułatwiające dostęp. Obecnie obsługa osób niepełnosprawnych odbywa się na parterze po wywołaniu domofonem . Osoby niezbędne do załatwienia sprawy kierowani są do obsługi zgłaszającego na parter budynku.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Brak jest dostępności ad hoc tłumacza języka migowego. Pracownicy MZD służą pomocą w razie potrzeby. W budynku MZD nie ma pętli indukcyjnych. Do MZD można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. W pasie drogowym ulicy Zamenhofa znajdują się miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnością.
Wejście do budynku Biura Strefy Płatnego Parkowania przy ulicy Wolności 3 w Ostrowie Wielkopolskim znajduje się od strony ulicy Wolności, wejście wyposażone jest w podjazd dla osób niepełnosprawnych , obsługa klientów BSPP odbywa się w parterze budynku.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Brak jest dostępności ad hoc tłumacza języka migowego. Pracownicy MZD służą pomocą w razie potrzeby. W budynku MZD nie ma pętli indukcyjnych. Do MZD można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. W pasie drogowym ulicy Wolności znajdują się miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnością.